جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول
ادمین
2 ماه پیش
65 بازدید
0 0
جزایر پرنس (به ترکی "آدالار") مجمع الجزایری در دریای مرمره هستند که از 9 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده اند و پناهگاهی کوچکی برای آرامش در استانبول و مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند.طبیعتی زیبا در کنار خانه‌های چوبی قدیمی، خیابان‌های آرام که در آن مردم با دوچرخه یا اسب و گاری سفر می‌کنند ، برای آشنایی با این جزایر در این مطلب با ما همراه باشید.

جزایر پرنس در زبان ترکی آدالار نامیده می شود که مخفف جزایر است. نام انگلیسی از دوران بیزانس و روم گرفته شده است. جزایر در سراسر بخش آسیایی استانبول استقرار بسیار کمی در بالای آنها ایجاد شده بود. اکثریت آنها صومعه بودند و برخی از اعضای خانواده سلطنتی رومی و بیزانسی به آن صومعه های جزایر پریسس تبعید شدند. این نام شایسته از مردم تبعید شده در این جزایر گرفته شده است زیرا برخی از آنها امپراتورانی بودند که از تاج و تخت پایین کشیده شدند.در دوران امپراتوری بیزانس ، از این جزایر منزوی در وسط دریای مرمره برای تبعید و زندانی کردن شاهزادگان و اشراف استفاده می شد.



جزایر پرنس در کجا واقع شده اند؟

جزایر پرنس در سراسر بخش آسیایی استانبول واقع شده اند. اولین ساکنان استانبول سمت راست ورودی بسفر را انتخاب می کنند که امروزه به نام کادیکوی معروف است. نام باستانی Kadikoy در زبان یونانی Chalcedon بود زیرا این مهاجران از Megara یونان آمده بودند. جزایر پرنس در جنوب شرقی سواحل مناطق کادیکوی در بیست کیلومتری استانبول واقع شده اند.این 9 جزیره کوچک کمتر از 14000 نفر را در خود جای داده است. بزرگترین جزیره، Büyükada، پنج کیلومتر مربع وسعت دارد. از سایر نقاط جهان جدا است و هیچ وسیله نقلیه موتوری یا رسانه دیجیتالی ندارد. جزایر مجاور عبارتند از: Heybeliada، Burguzada، Kinaliada، Sedef، Yassiada، Taysan، Kasik و Siyriada، و این دو جزیره آخر خالی از سکنه هستند.



 از کدام جزایر می توانید بازدید کنید؟

تنها چهار جزیره از 9 جزیره دارای خطوط کشتی از استانبول هستند: Büyükada، Heybeliada، Burguzada و Kinaliada.

زمانی که در مجمع الجزایر هستید، امکان سفر به جزایر دیگر وجود دارد، اما این کارخیلی معمول نیست زیرا مکان های دیدنی زیادی برای گردشگران ندارند و عملا خصوصی هستند و متعلق به گروهی از مردم هستند که در آنجا خانه دارند. 


Büyükada که در هر فصلی از سال زیبایی متفاوتی دارد، در بهار و تابستان با گرم شدن هوا و بیدار شدن طبیعت، زیبایی کارت پستالی به خود می گیرد. طبیعتی سرسبز، دریای آبی عمیق، نسیمی گرم و نوستالژی.برای رسیدن به بویوکادا می توانید از بین قایق موتوری، کشتی و اتوبوس دریایی مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.


Heybeliada سرسبزترین جزیره استانبول،که نه تنها به خاطر طبیعت و هوای با طراوتش، بلکه به خاطر مکان های تاریخی اش معروف است.

مدرسه معروف نیروی دریایی کادت در این جزیره قرار دارد و در سمت چپ اسکله هنگام خروج از کشتی دیده می شود. دو سازه جالب در محوطه مدرسه

وجود دارد. یکی کاماریوتیسا، تنها کلیسای روم شرقی باقی مانده در جزیره و آخرین کلیسایی است که قبل از فتح قسطنطنیه ساخته شده است.بعدی صومعه Aya Yorgi Cliff با ساختمان صورتی و مناظر خیره کننده که خود یکی از دیدنی های برتر هیبلیادا است.


Burguzada جزیره کوچک Burgazada توسط مردم محلی با محبت "Burgaz" نامیده می شود که به معنای "قلعه" است. جزیره ای نسبتا صخره ای و کم جنگل در میان جزایر پرنس. سواحل زیبا و پرطرفدار و مکان های تاریخی متعدد از جمله مسجدی که درست پشت میدان جزیره واقع شده است.


Kinaliada در زبان ترکی به معنای "جزیره حنا" است، زیرا در نتیجه آهن و مسی که در آنجا استخراج شده است، این زمین رنگ قرمز دارد.این جزیره کوچکترین جزیره مسکونی و کم جنگل ترین جزیره در بین جزایر پرنس است .



چگونه به جزایر پرنس برویم؟

کشتی ها در تمام طول سال بین جزایر و سرزمین اصلی استانبول کار می کنند. کشتی های عمومی به دلیل آب و هوای بد معمولا در زمستان متوقف می شوند. در فصل اوج گردشگری، کشتی های استانبول از بسیاری از بنادر واقع در بخش های اروپایی و آسیایی شهر کار می کنند.

امروزه چند شرکت کشتیرانی خصوصی و یک شرکت دولتی وجود دارد که مسافران را از بنادر مختلف استانبول به جزایر پرنس می‌برد. برنامه آنها در زمستان و تابستان متفاوت است. راحت ترین راه برای مسافران کشتی هایی است که از بندر کاباتاس حرکت می کنند. کشتی‌ها از ساعت 06:45 صبح حرکت می‌کنند و تقریباً هر ساعت یک کشتی به جز ساعت‌های 11:00، 13:00 و 15:00 وجود دارد.

از آنجایی که جزایر سیستم حمل و نقل داخلی خود را ندارند، هنگامی که به یکی از جزایر می‌روید، باید به برنامه‌های کشتی در بین جزایر و سرزمین اصلی توجه کنید تا در نهایت شب را در یکی از جزایر سپری نکنید.

البته شما می توانید بلیط تور اختصاصی جزایر پرنس را از تفریح نت خرداری کرده تا با خیال آسوده و مناسب ترین قیمت یک گردش عالی را تجربه کنید



در جزایر پرنس چه باید کرد؟


اکثریت ساکنان جزایر پرنس تا آغاز جنگ جهانی دوم یونانی بودند. در طول سقوط عثمانی، این جزایر به یک مکان تفریحی محبوب برای استانبولی‌های ثروتمند تبدیل شد. این عمدتا به دلیل طبیعت آرام جزایر و معماری آن بود.

جامعه ثروتمند استانبول عمارت های چوبی چشمگیر را در پنج جزیره از 9 جزیره ساخته اند. از آنجایی که هیچ ترافیکی در این جزایر وجود ندارد، پیاده‌روی در شهر و عکاسی از معماری بی‌نظیر جزایر به مسافران پیشنهاد می شود. خوردن صبحانه در یکی از جزایر برای شروع تور خود با انرژی بالا بسیار توصیه می شود. اگر به پیاده روی علاقه دارید، می توانید تا کلیسای ایا یورگی در بویوکادا که مناظر شگفت انگیزی دارد بالا بروید.

می توانید با گشت و گذار در مناطق مسکونی با پای پیاده به سفر خود در جزایر ادامه دهید و از شلوغی استانبول دور شوید. بعد از بویوکادا، هیبلیادا دومین جزیره بزرگ از جزایر پرنس است. مدرسه الهیات کلیسای ارتدکس شرقی در این جزیره قرار دارد و تا سال 1971 فعالیت داشت که بسیار دیدنی است.



در گرمای تابستان ،شنا در یک ساحل آرام و زیبا بهترین تفریح به حساب می آید.سواحل عمومی و خصوصی زیادی در اطراف جزیره بویوک آدا وجود دارند که برخی از آنها ماسه ای هستند و برخی دیگر سنگی و شما می توانید در ساحل مورد علاقه خود باشید

Eskibag: این ساحل خصوصی در جنوب جزیره ۲۵ دقیقه با قایق تا بندر فاصله دارد.

Halik Koyu : بزرگترین و تمیزترین ساحل جزیره. تخت آفتابگیر، چتر، دوش و رستوران دارد.

Aya Nikola : معمولاً در تابستان بسیار شلوغ است زیرا یک ساحل عمومی است و آرام ترین امواج را دارد.

Prenses Koyu : ساحل خصوصی هتل پرنسس بوتیک، دارای سرویس تاکسی قایق برای سفر در سواحل مختلف جزیره است.

Yada Beach Club : این کلوپ ساحلی خصوصی دارد و دارای موسیقی زنده در تعطیلات آخر هفته است.

Naki Bey : این ساحل خانوادگی با رستوران بوفه ده دقیقه پیاده تا مرکز فاصله دارد.

Yoruk Ali : شنی ترین ساحل جزیره و نقطه ای عالی برای خانواده های دارای فرزند.


 

اگر این تابستان قصد سفر به استانبول را دارید حتما از این جزایر زیبا و اعجاب انگیز دیدن کنید و از طبیعت زیبا و معماری تاریخی آن لذت ببرید

شما می توانید بلیط تور جزایر پرنس را از سامانه تفریح نت به طور آنلاین و با کلیک خریداری کنید.





منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر