سواحل شیله (استانبول)

سواحل شیله (استانبول)
ادمین
2 ماه پیش
138 بازدید
0 0
شیله، به عنوان یکی از نقاط تماشایی‌ که در امتداد دریای سیاه قرار دارد، مقصدی فوق‌العاده است برای دریا دوستان. سواحل شیله امکان داشتن تعطیلات رویایی با منظره بی نظیره طلوع و غروب دریا را به شما می دهد.در این مطلب همراه ما باشید تا با سواحل شیله بیشتر آشنا شوید

اگر ترجیح می‌دهید به مکانی آرام بروید تا استراحت کنید، پس غرق کردن خودتان در زندگی آرام روستایی شیله بهترین کار است. این مکان به داشتن سواحل طبیعی، مسیرهای پیاده‌روی بکر و دورافتاده و مناظر زیبایش که آخرهفته‌ها ساکنان شهری را جذب خود می‌کند، مشهور است. همچنین می‌توانید در خیابان‌های آرام روستا قدم بزنید، بویژه در ساکلوگول، که دریاچه‌ای ساحلی و تقریباً پنهان در کوه‌ها است، جایی که می‌توانید شام خود را روی آب بخورید یا با قایق روی آب به گردش بپردازید.

ساحل اوزونکوم یکی از معدود سواحل عمومی در شیله است.این ساحل دارای زمین های شنی، آب های مواج و جلبک دریایی است. با وجود حشرات مختلف در دریا، آب دلپذیر و زیبا است. ساحل در مقایسه با سایرین کمتر شلوغ است و محیطی آرام را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. شن‌های ریز و تمیز و ساحل تماشایی آن یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن عکاسان آماتور و حرفه‌ای است. امواج دریای سیاه می‌توانند سهمگین باشند، اما قسمت‌های کم‌عمق خلیج برای شنا کردن خانواده‌ها مناسب هستند.

غذاخوری‌های ساحلی با غذاهای لذیذ و نوشیدنی های خوشمزه نیز در نزدیکی این مکان وجود دارند. و چند مکان وجود دارند که می‌توانید از آنها تخت استخری و چتر خریداری کنید تا تجربه ساحلی راحت‌تری داشته باشید.این مکان، که یکی از بهترین سواحل برای عکاسی است یک ساحل آبی واقعی است.



ساحل آکچاکیسه یکی از دست‌نخورده‌ترین سواحل در دریای سیاه است.این ساحل در دریای سیاه واقع شده است و از بین 133 ساحل در منطقه استانبول در 66.5 کیلومتری مرکز آن، شهر استانبول، در جایگاه دوم قرار دارد. این یکی از سواحل شهرک ایمرنلی است که تنها 1.1 کیلومتر از مرکز آن فاصله دارد. این ساحل در یک منطقه شهری با مناظر بسیار زیبا، در میان کوه ها قرار دارد که توسط صخره ها احاطه شده است.

این ساحل زیبا متشکل از چند خلیج طبیعی با شن‌های سفید و پس‌زمینه صخره‌های علفی است. امکانات رفاهی آن ساده هستند، اما جذابیت این مکان به راستی شگفتی منظره وحشی آن است، که متفاوت از نواحی فعال ساحل است که ورزشهای آبی در آنها انجام می‌شود. همچنین در مجاورت ساحل مکان‌هایی برای زدن چادر برای پیاده‌روی‌کنندگان ماجراجو و چند میهمان‌خانه ساده در روستای مجاور برای داشتن مکانی دنج و راحت حین بازدید از آن وجود دارند.


ساحل کومبابا یکی از سواحل شنی طولانی‌تری است که در ساحل محبوب شیله در دریای سیاه وجود دارد و به لحاظ تاریخی در دوران امپراطوری روم شرقی مکانی محبوب بود، که افراد برای تسکین روماتیسم خود در آبها و شن‌هایی که فکر می‌کردند شفابخش است، به آن مراجعه می‌کردند. در کنار جاده که پر است از سوسن‌های شنزار قدم بزنید یا اینکه با سرویس محلی خود را به ساحل برسانید.مهمترین جاذبه گردشگری این مکان برای خانواده‌ها و افراد ماجراجو مکان نصب چادر است که در آن می‌توانید چادر یا کاروان خود را نصب کنید و فقط چند متر از آب فاصله دارد، آبی که در نوع خود در منطقه استانبول تمیزترین است.ساحل کومبابا دارای شن و ماسه‌های نرم و طلایی است که بازدیدکنندگان را به آرامش و استراحت دعوت می‌کند. شیب ملایم این ساحل به سمت آب های شفاف دریای سیاه، آن را به مکانی ایده آل برای شنا و آب گردانی تبدیل کرده است. سواحل تمیز و به خوبی نگهداری شده محیط مناسبی را برای حمام آفتاب و فعالیت های ساحلی فراهم می کند.این ساحل توسط فضای سبز سرسبز و صخره های چشمگیر احاطه شده است و محیطی زیبا را ایجاد می کند که فضای آرام آن را افزایش می دهد. مناظر خیره کننده دریای سیاه، همراه با صدای امواج ملایم، ساحل کومبابا را به مکانی آرام تبدیل می کند که بازدیدکنندگان می توانند از سروصدا و استرس زندگی شهری فرار کنند.

ساحل کومبابا در فاصله کوتاهی از مرکز شیله واقع شده است و برای افراد محلی و گردشگران به راحتی قابل دسترسی است. این ساحل مجهز به امکانات رفاهی مختلفی از جمله تخت‌های آفتابگیر، چتر و کافه‌های کنار ساحل است که بازدید راحت و لذت بخشی را برای همه تضمین می‌کند.



اگر دنبال تعطیلاتی هستید که بیشتر ساحلی باشد، ساحل طلایی بهترین مقصد برای شماست. این ساحل دورافتاده با بنگالوهای چوبی و هتل بوتیک‌ها خود، بهشتی برای استراحت، تن‌آسایی، انزوا و آرامشی که به شدت موردنیاز است را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در خلیج‌های خصوصی دوش آفتاب بگیرید یا در فعالیت‌های ورزشی مانند غواصی و موج سواری شرکت کنید. این بخش از ساحل برای اسنورکلینگ عالی است. حتی یک دریاچه مسحورکننده نیز در نزدیکی وجود دارد که زیر نور خورشید به رنگ آبی سوسو می‌زند.



ساحل آیازما ، که بزرگترین ساحل شنی با طول 10 کیلومتر است، همچنین با نام ساحل عمومی شیله نیز شناخته می‌شود. ساحل پرچم آبی در ورودی شیله قرار دارد و در طول تابستان توقفگاهی رایج بین مردمی است که می‌خواهند از گرمای شهر فرار کنند و از نسیم خنک ساحلی لذت ببرند.این ساحل زیبا با دریای فیروزه ای خنک و با طراوت و مرغوب ترین شن و ماسه است. از این رو، این ساحل محبوب ترین و شلوغ ترین ساحل بوزکادا است. در ساحل Ayazma می توانید شزلون و آفتابگیر برای یک روز اجاره کنید. برای ورزشکاران ورزش های دریایی مختلفی مانند جت اسکی ارائه می شود. درست بالای ساحل رستوران های دنج وجود دارد که برای ناهار مزه و ماهی سرو می کنند. مینی‌بوس‌ها که محبوب‌ترین ساحل جزیره هستند، مرتباً حمل‌ونقل به مرکز شهر و از آن را فراهم می‌کنند.



ساحل آگلایان‌کایا با آبهای تمیز و آرامشی که دارد یکی از زیباترین سواحل شیله است. این ساحل همچنین جزو سواحل پرچم آبی است. این ساحل از مرکز شیله و از طریق خیابان آگلایان‌کایا به سمت شرق قابل‌دسترسی است.ساحل آ'لایان کایا، واقع در منطقه بالی‌بی، یکی از سواحل مهمی است که هم ساکنان شیل و هم گردشگران آن را برای لذت بردن از دریا در فصل تابستان ترجیح می‌دهند. می توانید اوقات خوشی را در موسسات باکیفیت واقع در آن سپری کنید و با خیال راحت از دریای سیاه لذت ببرید.این ساحل که در پشت فانوس دریایی شیله قرار گرفته است، در اثر تلاقی منبع آبی بین صخره‌ها و دریا تشکیل شده است. و دلیل اینکه این نام روی آن گذاشته شده این است که ظاهر و جریان آب آن یادآور چهره‌ای گریان است.



منبع: تفریح نت
ارسال نظر