معرفی ساپانجا و ماشوکیه استانبول

معرفی ساپانجا و ماشوکیه استانبول
1 سال پیش
1,056 بازدید
0 0
ساپانجا و ماشوکیه یکی از معروف ترین و مهم ترین مناطق حومه استانبول هستند که به دلیل داشتن طبیعت جذاب، فضای زیبا و هوای مطبوع و وجود جاذبه های گردشگری فراوان به شهرت رسیده است.با ما در این مطلب همراه باشید تا با ویژگی های این مناطق بکر آشنا شوید.

ساپانجا:

بهار است و هوای مطبوع و خنک استانبول، هوایی که کمتر نظیر آن در شهرهای بزرگ ترکیه دیده می شود. در این هوای مطبوع که خنکای دلچسبی دارد جنگل نوردی و گشت و گذار در کنار دریاچه ای زیبا گزینه مطلوبی است. ترکیه یکی از محبوب ترین کشورهایی است که مقصد گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیاست و استانبول اولین شهر ترکیه از نظر گردشگری و همچنین تجارت و سرمایه گذاری به حساب می آید، زیرا علاوه بر طبیعت جذابش به خاطر جاذبه های تاریخی و باستان شناسی شهرت دارد. حومه استانبول نیز با مکان های طبیعی و توریستی و آرامش بخشش مورد علاقه گردشگران است. شهرها و دهکده های زیبای اطراف استانبول خود جاذبه های توریستی این شهر عظیم هستند. یکی از معروف ترین آنها شهر ساپانجا است که در منطقه ساکاریا در کنار دریای مرمره در نزدیکی دریاچه ساپانجا واقع شده است و در سمت آسیایی استانبول امتداد دارد.

ساپانجا یکی از معروف ترین و مهم ترین شهرهای حومه استانبول است که به دلیل داشتن طبیعت جذاب، فضای زیبا و هوای مطبوع و وجود جاذبه های گردشگری فراوان به شهرت رسیده است. دریاچه ساپانجا در شهر ساپانجا یکی از معروف ترین و بزرگ ترین دریاچه های طبیعی ترکیه است. دریاچه ساپانجا بین خلیج ازمیت و چمنزار آداپازاری واقع شده است. مساحت آن در حدود 45 کیلومتر و عمق آن 52 متر است. جالب اینجاست که آب دریاچه ساپانجا آب زلال و شیرین و مناسب برای آشامیدن است.گردشگران زیادی برای لذت بردن از طبیعت جذاب و هوای مطبوع آن به دریاچه می آیند، زیرا اطراف آن را کوه ها، جنگل های سرسبز و گل های زیبا احاطه کرده اند و جذابیتی را به این مکان می افزایند. دریاچه ساپانجاآرام است، بنابراین مناسب ترین مکان برای مدیتیشن و ریلکس کردن محسوب می شود.

در دریاچه ساپانجا می توانید با یکی از قایق های آبی از گشت و گذار در دریاچه لذت ببرید که در آن می توانید از مرکز دریاچه زیبایی های مسحور کننده طبیعت را تماشا کنید و انواع مختلفی از زیباترین و عجیب ترین پرندگان را در این دریاچه ببینید. اینجا تا چشم کار می‌کند آب‌های شفاف، مناظر سرسبز و خانه‌های ییلاقی دیده می‌شود درست مثل یک تابلوی نقاشی.

باغ وحش ساپانجا

بی شک تماشای ساپانجا برای دوستاران طبیعت و حیوانات لذت بخش است چرا که ساپانجا باغ وحش طبیعی بزرگی را در دل خود جای داده است. این باغ وحش که بزرگترین باغ وحش ترکیه محسوب می شود، شامل بیش از 150 نوع حیوان از جمله حیوانات خانگی مانند آهو، خرگوش، گورخر، فیل، شتر، زرافه، اسب آبی، کانگورو، راکون، میمون و سنجاب است و همچنین شکارچیانی مانند شیر طلایی، روباه، گرگ، شغال، خرس قهوه ای، شیر، ببر و پلنگ و علاوه بر آن خزندگانی مانند انواع مختلف مار،لاک پشت وکروکودیل نیز وجود دارد. باغ وحش ساپانجا علاوه بر انواع پرندگان، آکواریوم هایی برای انواع ماهی های زینتی نیز دارد و انواع گیاهان و گل ها را نیز در خود جای داده است. پیک نیک در باغ وحش ساپانجا یکی از بهترین گردش ها برای کودکان است. بچه ها می توانند علاوه بر لذت بردن از گشت و گذار در دریاچه آبی، از تماشای انواع حیوانات و آشنایی با آنها نیز لذت ببرند.

محبوبیت دیگر ساپانچا از آنجاست که نزدیک به پایتخت اقتصادی پر جنب و جوش استانبول است، تقریبا حدود یک ساعت و نیم از استانبول فاصله دارد، علاوه بر این، ساکاریا که ساپانچا در آن واقع شده است فاصله کمی با بقیه شهرهای حیاتی اطراف دارد. از شرق با دوزچه همسایه است. ، شهر کوجالی از غرب، و شهر بیلجیک از جنوب، و از شمال با دریای سیاه مجاورت دارد. منطقه ساکاریا شامل آثار و بناهای بسیاری است که دوران عثمانی و بیزانس را روایت می کنند، از جمله پل یوستینیانوس و قلعه هاری منتیپ که ساکاریا را به مقصد صدها بازدیدکننده تبدیل می کند. ساپانجا بناهای تاریخی مذهبی نیز دارد. این منطقه در زمان عثمانی به جاده ابریشم نیز نزدیک بوده است. علاوه بر آن این منطقه با وجود بکر بودن و طبیعت بی نظیرش، از خدمات و امکانات زیر ساختی خوبی برخوردار است. از جمله مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان هاو مجتمع های تجاری، هتل ها، رستوران ها، کافه ها و غیره. 

بهترین زمان سفر به ساپانجا

ایده آل ترین زمان برای رفتن به ساپانجا، ماه های بهار و تابستان است، زمانی که گیاهان تازه سبز شده و با باران ملایم نیز همراه با برفک های تشکیل شده از سرمای زمستان، منظره ای شگفت انگیز را خلق می کنند. در طی این ماه ها، شما می توانید اوقات آرام و دلپذیری را در کنار دریاچه گذرانده و از هوای تازه و محیط آرامش بخش و بی نظیر آن، لذت ببرید.

روستای ماشوکیه

روستای ماشوکیه نیز که در نزدیکی دریاچه ساپانچا قرار دارد آب و هوای بی نظیری دارد.آب و هوای ییلاقی ماشوکیه، باغ های زیبا و جنگل و آبشارهای معروفش، مطلوب هر گردشگری است. قدم زدن در جاده زیبا و جنگلی ماشوکیه آرامش بخش و لذت بخش است. و اگر به دنبال هیجان هستید می توانید از موتورسواری، زیپلاین و سورتمه‌سواری شگفت زده شوید. صرف ناهار و یا نوشیدن چای در این روستای زیبا بی شک می چسبد به تماشای جنگل و طبیعت بکر اطرافش. همچنین در ماشوکیه می توانید از زیپ لاینی به طول 400 متر و تاب سواری و تراس شیشه ای در ارتفاعات نیز لذت ببرید و هیجان زده شوید. می توانید در این طبیعت زیبا عکس های یادگاری بسیاری با دوستان و خانواده بگیرید و سوغاتی های خوشمزه تهیه کنید. 


گشت ساپانجا و ماشوکیه از استانبول یک تور یک روزه فوق العاده برای تماشای طبیعت و زیبایی دریاچه ساپانجا، آبشار ماشوکیه، باغ گیاه شناسی و باغ وحش است که بیش از 200 گونه مختلف جانوری را در خود جای داده است. با رزرو این تور به تماشای جنگل و دریاچه رویایی منطقه ساپانجا بنشینید.

 

 برای اطلاعات تور و رزرو آنلاین گشت یکروزه ساپانکا و ماشوکیه از استانبول می توانید اینجا کلیک کنید. 


منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر