معرفی موزه مادام توسو دبی

معرفی موزه مادام توسو دبی
1 سال پیش
902 بازدید
0 0
موزه مادام توسو بی شک یکی از جاذبه های جذاب گردشگری در دبی است که در این مطلب ما به معرفی آن می پردازیم. با ما همراه باشد


مادام توسو یک موزه مومی در لندن با موزه‌های کوچک‌تر در تعدادی از شهرهای بزرگ دیگر است. این موزه توسط مجسمه‌ساز مومی ماری توسو تأسیس شد. و به نام مادام توسو معروف شد. مادام توسو یک جاذبه توریستی مهم در لندن است که آثار مومی افراد مشهور و تاریخی و همچنین شخصیت‌های فیلم را به نمایش می‌گذارد. و بعدها این موزه به خاطر محبوبیت در نقاط دیگر دنیا نیز به فعالیت خود ادامه داد. و خوشبختانه در سال 2021 در دبی نیز افتتاح شد. موزه مادام توسو بی شک یکی از جاذبه های جذاب گردشگری در دبی است.

 بازدیدکنندگان می توانند ماکت های مومی باورنکردنی بسیاری از افراد مشهور و تاثیرگذارترین رهبران جهان را که در این نمایشگاه ارائه شده اندرا مشاهده کنند که واقع گرایی آن به سادگی نفس گیر است. به عنوان مثال، می توانید سلبریتی هایی مانند جاستین تیمبرلیک، شاهرخ خان (بادشاه بالیوود)، ملکه الیزابت 2، کایلی جنر، کارا دلوین، وین دیزل، کریستیانو رونالدو، جکی چان و بسیاری دیگر را ببینید و حتی با آنها سلفی بگیرید. در فهرست میهمانان آثار مومی، 60 سوپراستار در سطح جهانی از دسته‌های سینما، تلویزیون، مد، ورزش و موسیقی، از جمله 16 مجسمه مومی جدید از چهره‌های مشهور و اعضای خانواده‌های سلطنتی از خاورمیانه حضور دارند.

علاوه بر این، یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های موزه این واقعیت است که از یک فناوری جدید برای خلق فیگورها و همچنین یک تکنیک معتبر 200 ساله استفاده شده است. اگرچه صاحبان موزه تکنیک‌ها را تغییر داده و بهبود بخشیده‌اند، اما موزه همچنان بر همان روش‌های اصلی که مادام ماری دو قرن پیش برای خلق فیگورهای خود استفاده می‌کرد، تکیه کرده است. می توان گفت که موزه مادام توسو در دبی اولین موزه مومی در شورای همکاری خلیج فارس است. این تاسیسات در جزیره بلوواترز در کنار بلندترین چرخ و فلک جهان ( عین دبی ) به تازگی افتتاح شده است. به گفته ساناز کولسرود، مدیر کل موزه مادام توسو در دبی، این بیست و پنجمین نسخه جهانی جاذبه مومی خواهد بود. موزه موم نه تنها به مجموعه وسیع جاذبه های دبی تازگی می بخشد، بلکه موقعیت جزیره بلوواترز را به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی تقویت می کند.

موزه مادام توسو از بخش های متعددی تشکیل شده است که بهترین بخش موزه را می‌توان اتاق پارتی دانست که نه‌تنها می‌توان با مجموعه‌ای از ستارگان فیلم‌ها و نوازندگان بین‌المللی عکس سلفی گرفت؛ بلکه امکان پایکوبی با دی‌جی زنده نیز وجود دارد و بسیار هیجان انگیز و جالب است.

این اولین باری است که این جاذبه نمادین پس از افتتاح در شهرهایی مانند هالیوود، نیویورک، لندن، سیدنی، لاس وگاس، آمستردام، توکیو و بسیاری دیگر به خاورمیانه راه یافت و این امکان را برای گرشگران ایرانی نیز فراهم کرد تا با سفر به دبی از این جاذبه گردشگری لذت ببرند مخصوصا کسانی که علاقه مند به مشاهیرعلم ادب، ستارگان سینما و خوانندگان معروف دنیا هستند.  مادام توسو همیشه تفریح سرگرم‌کننده‌ای برای همه سنین بوده است و نسخه دبی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

سخن پایانی:

بازدید از موزه مادام توسو دبی یک فرصت طلایی است برای مرور تاریخ، برای به خاطر آوردن سکانس های بازیگران محبوبتان، یادآوری آهنگ دوست داشتنی که زیر لب زمزمه می کردید، کتابی که چند وقت پیش خوانده بودید و ذهن خلاق و پیچیده نویسنده اش شما را شگفت زده کرده بود و یا شاید هم می خواهید با رقصنده محبوبتان فیگوری رها و جذاب بگیرید و ممکن است دلتان بخواهد با قهرمان زندگی تان ملاقاتی کوتاه داشته باشید. هیچ چیز غیر ممکن نیست. موزه مادام توسو شاید در وهله اول تعدادی مجسمه مومیایی باشد اما به شما یادآوری می کند که این افراد چقدر و چگونه برای زندگی و اهدافشان جنگیده اند و شاید این ملاقات، انگیزه ای باشد برای جوان ترها تا دست از رویاپردازی و تلاش برندارند و ادامه دهند.  


برای رزرو آنلاین بلیط موزه مادام توسو دبی می توانید اینجا کلیک کنید. 


منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر