موزه آینده دبی

موزه آینده دبی
ادمین
3 ماه پیش
119 بازدید
0 0
موزه آینده از شما در هر سنی استقبال می کند تا آینده مشترکمان را ببینید، به سفری در آینده های احتمالی بروید و امید و دانش را به زمان حال برگردانید. در این مطلب قصد داریم موزه آینده " مکانی برای پیش بینی آینده " را به شما معرفی کنیم.

در سفری به سال 2071 در آینده احتمالی به ما به پیوندید و امید و دانش را به زمان حال برگردانید.موزه آینده برای هر سنی صفحه ای از آینده را به تصویر می کشد .طبقات مختلف این موزه ، موضوع خاصی را بیان می کند و شما را با تحولات پیش رو و روند تغییراتی که در آینده شاهدشان خواهید بود،آشنا می کند. البته دیدنی های موزه فقط به آینده ختم نمی‌شود. در موزه، شما را با خطراتی آشنا می‌کنند که اگر اکنون به آن‌ها فکر نکنید، در آینده جهان را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.موزه آینده مکانی است برای تساهل یادگیری که دیدگاه‌های فرهنگی، فلسفی، اجتماعی و معنوی متنوعی را در بر دارد ،جایی که شما را به کاوش در چالش‌ها و فرصت‌هایی که زمان ما را شکل می‌دهند و همچنین یافتن راه‌حل‌هایی برای آینده‌ای بهتر دعوت می کند.



در موزه آینده چه می بینیم

موزه آینده از هفت طبقه تشکیل شده که هر کدام به تجربیات متمایزی اختصاص داده شده است.دو طبقه از آن بخش اداری و vip است و در نهایت پنج بخش دیگر موزه برای بازدید در نظر گرفته شده اند و شامل عناوین زیر می باشند :

بخش توسعه منابع فضایی

محیط زیست

سلامت

فناوری

قهرمانان آینده

سه طبقه از نمایشگاه های همه جانبه بر آینده احتمالی توسعه منابع فضایی، اکوسیستم ها و مهندسی زیستی متمرکز است.

طبقه دیگر ، فناوری‌های آینده نزدیک را به نمایش می‌گذارد که دنیای ما را با پرداختن به چالش‌هایی مانند سلامت، آب، غذا، حمل‌ونقل و انرژی، متحول می‌کند. طبقه آخر به کودکان اختصاص داده شده، جایی که آنها چالش ها را به روش تکرار نشدنی خود کشف و حل می کنند تا به "قهرمانان آینده" ما تبدیل شوند.در زیرزمین این سازه در مجموع سه طبقه وجود دارد که به ارائه‌ی خدمات اولیه اختصاص یافته و کافه، رستوران، سالن اجتماعات، پارکینگ، لابی و... را در خود جای داده است. جالب است بدانید که بازدید شما از طبقات مختلف موزه از طبقه‌ی پنجم شروع شده و به طبقات پایین ختم می‌شود.



بررسی سازه "زیباترین ساختمان جهان"

موزه آینده (MOTF) با ارتفاع 78 متری، فاصله زیادی با خط افق معروف دبی دارد که دارای آسمان خراش هایی مانند برج خلیفه - بلندترین برج جهان است. با این حال، با شکل جسورانه و نمای چشمگیر خود که با بیش از 14000 متر خط عربی روشن شده است، مطمئناً موفق شده است که جای خود را در بین بناهای نمادین شهر بگیرد. پروژه برنده جایزه کیلا دیزاین و بورو هاپولد که توسط بسیاری به عنوان "زیباترین ساختمان جهان" توصیف شده است، در فوریه سال 2022 در منطقه مالی دبی افتتاح شد. در مساحتی بالغ بر 30000 متر مربع، فضاهای نمایشگاهی برای ایدئولوژی ها، خدمات و محصولات نوآورانه و همچنین فضاهای تئاتر، آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی را در خود جای داده است.این موزه در اواخر سال 1400 به بهره برداری رسیده است. آمارها نشان می دهد که برای ساخت این موزه 136 میلیون دلار هزینه کرده اند.

موزه آینده (MOTF ) نماد میراث عربی و پیشرفت آینده، از سه بخش اصلی تشکیل شده است: تپه سبز، ساختمان، و فضای خالی.

تپه سبز نمایانگر زمین _ با ریشه هایش_ در مکان ،زمان و تاریخ است. همچنین باعث می شود تا موزه به طور محسوس از خط مترو مجاور بالا برود و یک پارک مرتفع ایجاد کند. به همین ترتیب، ساختار چنبره‌ای شکل نمادی از توانایی بشر برای نوآوری و فشار بر محدودیت‌های مهندسی و ساخت‌وساز مدرن است. از سوی دیگر، خلأ بیضوی، بیانی از «ناشناخته» است که به دنبال الهام بخشیدن به سازندگان امروزی برای رویارویی با آینده نانوشته بشریت است.

با بزرگی، فرم چشم نواز و طراحی بسیار پیچیده، این معجزه مهندسی و معماری یکی از پیشرفته ترین سازه هایی است که تاکنون ساخته شده است. در نتیجه، خواستار مجموعه‌ای از فن‌آوری‌های پیشگامانه برای نزدیک شدن به چالش‌های طراحی پیچیده و زنده کردن چشم‌انداز بود. 



نمای موزه آینده

یکی از سخت ترین ویژگی ها برای ساخت، نمای منحنی ساختمان بود که از 1024 پانل پلاستیکی تقویت شده با شیشه و فولاد ضد زنگ تشکیل شده بود. ادغام خط عربی قالب‌گیری شده در اشکال سه بعدی متمایز، پانل‌های حک شده نقش اساسی دارند. در طول روز، آنها به عنوان پنجره‌هایی عمل می‌کنند که نور طبیعی را در فضای داخلی بدون ستون می‌تابانند. در طول شب، آنها شهر را با روشنایی LED روشن می کنند.تاثیر قابل توجه دیگر نمای موزه در بهره‌گیری از انرژی خورشیدی است.

از طرفی نمای آن بوم‌ای است برای اشعار شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که به خط متار بن لاحج ارائه شده است که ترجمه این نوشته عبارت است از:

«آینده از آن کسانی است که می‌توانند آن را تصور کنند، طراحی کنند و بسازند. نباید منتظر باشید، بلکه باید بسازید.»



دسترسی به موزه آینده

مکان اصلی و دقیق موزه آینده دبی، درست در جلوی ساختمان جمیرا امارات است. این موزه در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های دبی، یعنی خیابان شیخ زائد ساخته شده است. از آن جایی که این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق دبی محسوب می‌شود، راه‌های دسترسی زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. اما یکی از بهترین راه‌های دسترسی به آن با استفاده از مترو دبی است. افراد می‌توانند سوار خط قرمز مترو دبی شده و به راحتی در ایستگاه ساختمان جمیرا امارات پیاده شوند.

پس از آن با کمی پیاده‌روی می‌توان به موزه آینده دبی رسید. برخی از راه‌های دیگر برای رسیدن به این ساختمان، استفاده از اتوبوس، تاکسی یا خودروهای شخصی است. در این موزه یک پارکینگ با ظرفیت محدود وجود داشته و مسافرانی که با خودروی خود به این موزه آمده‌اند می‌توانند خودروی خود را در آن پارک کنند. برای استفاده از پارکینگ باید حتماً بلیط موزه تهیه شده باشد.



سخن پایانی

شما قرار نیست با یک موزه معمولی با آثار باستانی در پشت طناب های مخملی رو به رو شوید ، این موزه دروازه ای به سوی دنیای آینده است که توسط طراحان، هنرمندان و فیلمسازان خوش فکر ساخته شده است. موزه عناصری از نمایشگاه، تئاتر و جاذبه موضوعی را ترکیب می کند و هر طبقه را مانند یک مجموعه فیلم از آینده برایتان به تصویر می کشد که می توانید در آن زندگی کنید، کاوش کنید و با آن تعامل داشته باشید.

پس برای تجربه ای شگفت آور از آینده ی احتمالی به دبی سفر کنید و از موزه آینده دیدن کنید .

برای رزرو آنلاین بلیط موزه آینده دبی می توانید اینجا کلیک کنید. 




منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر