پیست اسکی دبی ( سردترین نقطه امارات )

پیست اسکی دبی ( سردترین نقطه امارات )
9 ماه پیش
708 بازدید
0 0
پیست اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی در آسیا و سومین مجموعه‌ی اسکی سرپوشیده در دنیا است. تجربه زمستانی برفی و سرد در دل صحرای داغ امارات تجربه ی بی نظیر و فوق العاده ای است که به شدت پیشنهاد می شود. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با ویژگی ها، شرایط، امکانات و قوانین پیست اسکی دبی آشنا کنیم.

پیست اسکی دبی:

چرا دبی به یکی از جذاب ترین پایتخت های دنیا تبدیل شده است؟ چرا با وجود گرمای شدید امارات، مسافرت به دبی حتی در نیمه تابستان هم اولین گزینه ی توریست ها به خصوص گردشران ایرانی است؟ خب هیچ محبوبیتی بی حکمت نیست. دبی پایتخت شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری دنیا است. این شهر مدرن و استثنایی در دل کویر شیخ نشین، پیشگام گردشگری و اکوتوریسم در سواحل خاورمیانه است. سازه های عظیم، امکانات فوق مدرن، معماری های شهری بی نظیر، موجب شده تا دبی یکه تاز صنعت توریسم و تجارت در منطقه باشد و مرتفع ترین و بزرگترین سازه های اعجاب انگیز دنیا را برافرازد.و موجب شود تا تفریحات دبی با داشتن شاخصه های استاندارد سلامت و سرگرمی و جذابیت به پر طرفدارترین تفریحات گردشگری بدل شود. یکی از اعجاب انگیزترین تفریحات گردشگری در دبی، پیست اسکی دبی است. مجموعه ای خنک و یخی در قلب کویر شیخ نشین عرب. 

ساخت پیست اسکی دبی با توجه به هوای گرم و بیابانی دبی، یکی از اقدامات سخت و هیجان انگیز بود که توجه گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا را به خود جلب کرد. پیست اسکی دبی مجموعه ای مجهز و زیبا با محیطی پر شورو نشاط است که در مدت کوتاهی پس از افتتاح با استقبال خوب گردشگران و شهروندان مواجه شد. تفریحات زمستانی و پیست اسکی در یکی از داغ ترین مناطق جهان به حدی سحرانگیز است که در حال حاضر از این محیط تفریحی متفاوت بعنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی یاد کرد. دمای هوای پیست اسکی بین 1 تا 2 درجه سانتیگراد زیر صفر بوده و بیش از 6 هزار تن برف در ساخت آن بکار رفته است که دیدنش در دل کویر، هیجان وصف ناپذیری دارد.

پیست اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در آسیا و سومین مجموعه‌ی اسکی سرپوشیده در جهان است. این مجموعه زمستانی در نوامبر 2005 و در منطقه ای به وسعت 22500 متر مربع در مجتمع تجاری بزرگ امارات مال دبی افتتاح شد و تا به حال بعنوان یکی از مجهزترین تفریحگاه‌های زمستانی جهان شناخته می شود. در طراحی محیط این پیست بزرگ، تمام اِلِمان‌های لازم برای ایجاد محیطی طبیعی لحاظ شده است. این مجموعه دارای یک کوه یخی به ارتفاع ۸۵ متر برای انجام ورزش‌های زمستانی مختلف است. کوه یخی دارای 5 شیب‌ راهه‌ی مختلف با درجه‌ی سرازیری و سختی متفاوت است.

امکانات رفاهی و تفریحی:

پیست اسکی دبی برای هر مدل سلیقه ای جذاب و قابل توجه است. دوستاران ورزش می توانند با اسکی و ورزش های مختلف زمستانی لذت وصف ناپذیری را تجریه کنند و علاقه مندان به برف و سرما می توانند ساعات خوشی را در میان برف ها با دوستان و خانواده خود سپری کرده و با برف بازی و درست کردن آدم برفی حسابی خوش بگذرانند. در مجتمع گردشگری اسکی دبی، مربیان باتجربه و حرفه‌ای در کنار گردشگران هستند تا در زمینه‌های مختلف آن‌ها را راهنمایی کنند.

دیدنی ها و سرگرمی ها و تفریحات جذابی همراه با امکانات رفاهی کامل در پیست اسکی دبی وجود دارد. کافه ها و رستوران های مدرن و زیبا همراه با نوشیدنی های گرم و خنک و متنوع با دسرهای بی نظیر و غذاهای خوشمزه انتظار گردشگران را می کشد تا لحظاتی را به استراحت و خوردن و نوشیدن در کنار دوستان و خانواده خود سپری کنند. تی‌بار و تله‌کابین از دیگر امکانات تفریحی جذاب و پرطرفدار این مجموعه است. 

کوه برفی :

کوه برفی زیبا، بزرگ مکانی شبیه سازی شده است که دارای امکانات و ویژگی‌های جالب و متنوع برای طرفداران اسکی و اسنوبورد است. جالب اینجاست که بعضی از ویزگی ها وامکانات پیست اسکی دبی برای اولین بار در پیست های اسکی سرپوشیده جهان به اجرا درآمد. مسیری زیبا و متفاوت به طول 400 متر یکی از این امکانات و از مشخصه‌های جالب توجه این تفریحگاه زمستانی در دبی است. این مسیر پر از چالش های جذاب و هیجان انگیز از جمله ریل های سرعت، مخفی گاه ها، باکس های تفریحی و غیره است.

پارک برفی:

پارک برفی در کنار پیست اسکی دبی در محوطه ای به مساحت 3000 متر مربع طراحی شده است. این مکان برفی برای دوستاران سرما و یخ و برف است که از پیاده روی و بازی در برف لذت می برند و علاقه ای به ورزش های زمستانی ندارند. گلوله‌برفی‌های غول‌آسا و غار یخی، سرسره‌ی یخی وقصر یخی از امکانات تفریحی  و پرطرفدار این بخش هستند. این مجموعه‌ی برفی سرپوشیده دارای تجهیزات و لباس‌های مخصوص ورزش‌های زمستانی است و گردشگران برای بازدید از این پیست، مشکلی در تهیه‌‌ی لباس زمستانی و تجهیزات اسکی نخواهند داشت. کاپشن و لباس‌های گرم ، اسکی و اسنوبورد، جوراب و دستکش، کلاه ایمنی و عینک آفتابی، چکمه‌های برف نوردی، از جمله‌‌ی امکاناتی هستند که مجتمع تفریحی پیست دبی در اختیار شهروندان و توریست ها قرار می دهد.

منطقه‌ی ویژه ورزش‌های زمستانی در پیست اسکی دبی با الهام از دامنه‌‌های رشته کوه‌ قفقاز جنوبی در گرجستان طراحی شده است. طرفداران اسکی و ورزش‌های برفی از تجربه‌ی متفاوت اسکی در این محیط زیبا و دیدنی که توسط گروهی از بهترین طراحان پیست اسکی ساخته شده، نهایت استفاده و لذت را می برند. پنج مسیر مجزا و هیجان‌انگیز برای طرفداران اسکی و اسنوبورد وجود دارد. مسیرها و پیست‌های این محوطه برای طرفداران اسکی و اسنوبورد در هر سطح و با هر میزان از مهارت، قابل استفاده هستند. بر اساس سطح دشواری، زاویه‌ی شیب‌ها و تندی پیچ‌ها، ارتفاع و طول مسیر؛ علاقمندان به اسکی و اسنوبورد می‌توانند با توجه به سطح مهارت خود به فعالیت بپردازند. همچنین مسیر 400 متری مخصوص پرش با 60 متر ارتفاع یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این قسمت است. که بیشتر ورزش دوستان آن را تجربه می کنند.

پنگوئن ها:

پنگوئن ها از دیدنی‌های متفاوت و پرطرفدار پیست اسکی دبی است. پنگوئن‌های این مجموعه دو گونه‌ی مشهور پنگوئن‌های امپراطور و پنگوئن‌های جنتو هستند و گردشگران، چهار مرتبه در روز می‌توانند نظاره‌گر رژه‌ی باشکوه پنگوئن‌ها باشند.همچنین در این مجموعه یک سرویس اختصاصی نیز برای تعامل نزدیک و شخصی با پنگوئن های پیست اسکی بزرگ دبی وجود دارد. بسته Snow Penguin   برای رویارویی با پنگوئن هاست. می توانید این بسته را رزرو کرده و در ساعت اعلام شده به قلمروی پنگوئن‌ها بروید. تعامل نزدیک با پنگوئن‌های زیبای این مجموعه و آشنایی با محیط و شرایط جالب زندگی آن‌ها، تجربه‌ی بیاد ماندنی و ناب مخصوصا برای بچه هاست.

سینمای مدرن:

سینمای مدرن یکی دیگر از امکانات تفریحی منحصربفرد و پرطرفدار پیست اسکی دبی می باشد. این سینما، از مجهزترین و خاص ترین سینماهای جهان است. امکانات تصویری و صوتی سینما  خارق العاده است. سینمای پارک اسکی دبی، همکاری مشترک مجموعه اسکی دبی با کمپانی سینمایی VOX است. دیدن فیلم های مطرح و به روز دنیا در محیطی برفی و بی نظیر می تواند یکی از تجربه های تکرار نشدنی باشد.

قوانین و مقررات :

هر یک از محوطه‌های ورزشی و تفریحی این مجموعه، قوانین خاصی دارد که بازدیدکنندگان موظف به رعایت این ضوابط هستند. این قوانین برای بالا بردن سطح ایمنی، و سلامت گردشگران است .

کودکان زیر 2 سال به هیچ عنوان، اجازه ورود به پیست اسکی و محوطه‌ی ورزش‌های زمستانی را ندارند

کودکان 2 تا 8 سال، تنها در صورت همراهی والدین یا سرپرست، مجاز به ورود به پیست‌های اسکی خواهند بود.

کودکان 9 تا 12 سال،  تنها در صورتی می‌توانند بدون والدین و سرپرست خود وارد محوطه‌ی پیست شوند که والدین آ‌ن‌ها در قسمت تجاری امارات مال حضور داشته باشند.

تمامی بازدیدکنندگان 12 تا ۲۱ سال فقط در صورت داشتن رضایت‌نامه‌ی والدین خود مجاز هستند تا به تنهایی در محوطه‌ی ورزش‌های زمستانی پیست اسکی دبی حاضر شوند.

همچنین کودکانی که 14 و کمتر از 14 سال سن دارند؛ تنها در صورت همراهی افراد 16 و بالاتر از16 سال سن می‌توانند به پارک برفی و قلمرو پنگوئن‌ها وارد شوند.

همراه داشتن تلفن همراه و دوربین فیلمبرداری در قلمرو پنگوئن‌ها ممنوع است

بازدیدکنندگان آماتورورزش اسکی، مجاز به استفاده از شیب‌های تند و قسمت پرش ارتفاع نیستند.

سخن پایانی:

دبی به خاطر سواحل زیبایش و صحراهای طلایی اسرارآمیزش گردشگران بسیاری را در طول سال جذب می کند. و گردشگران ایرانی بسیاری درطول سال به دبی مسافرت می کنند. تماشای آسمان خراش ها و مراکز خرید و لوکس دبی خالی از لطف نیست اما دبی مجموعه های تفریحی و سرگرمی بسیاری دارد که در دنیا شناخته شده و بی نظیر هستند و در تمام طول سال با وجود گرما و سرما قابل بهره برداری و استفاده می باشند چرا که از امکانات و تجهیزات فوق العاده ای پشتیبانی شده اند. پیست اسکی دبی یکی از بهترین مکان های دبی و حتی امارات است. چرا که حضور در فضایی برفی و اسرارآمیز در قلب صحرای سوزان و کویری دبی خود به تنهایی اعجاب انگیز است. در سفر به دبی، ماجراجویی در پیست اسکی را از یاد نبرید.

 

شما می توانید بلیط تور پیست اسکی دبی را از سامانه تفریح نت به طور آنلاین خریداری کنید. برای خرید اینجا کلیک نمایید.



منبع: تحریریه رنتیفا
ارسال نظر