7 بازار برتر استانبول

7 بازار برتر استانبول
ادمین
3 ماه پیش
119 بازدید
0 0
بازارهای استانبول فقط مقاصد خرید نیستند،آنها فرهنگ غنی و تاریخ استانبول را برجسته می کنند که دیدن آن ها به همه ی مسافران استانبول پیشنهاد می شود . هر کدام بخش منحصر به فردی از سبک زندگی و تاریخ ترکیه، از شکوه بازار بزرگ تا فضای روزمره در سالی بازار را ارائه می دهند. این بازارها مکان‌های مناسبی برای یافتن گنجینه‌های منحصربه‌فرد، امتحان کردن غذاهای لذیذ محلی و تعامل با فروشندگان محلی هستند. اگر می‌خواهید بدانید باید از کجا شروع کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

1. بازار بزرگ (کاپالی چارسی)

بازار بزرگ استانبول که در منطقه سلطان احمد در فهرست یونسکو قرار دارد، سنگ بنای مقاصد خرید این شهر است. در تمام طول روز باز است و فقط یکشنبه ها بسته است. این بازار تاریخی قرن پانزدهمی که با گنبد پوشیده شده است، دارای بیش از 4000 مغازه (که قدمت برخی از آنها به چندین نسل پیش می‌رسد) دارد که طیف متنوعی از سوغاتی‌ها، از جمله قالیچه‌های ترکی، سرامیک، و ادویه جات را به فروش می‌رسانند.با 24 ورودی و پراکنده شدن در بیش از 300000 فوت مربع (27870 متر مربع) فروشگاه برای کاوش، چرخش در این هزارتو آسان است، بنابراین برای سهولت با یک تور خرید از آن بازدید کنید. از طرف دیگر، هنگام ورود، شماره ورودی خود را یادداشت کنید، و هنگامی که آماده حرکت شدید، هر فروشنده ای با خوشحالی شما را در مسیر درست راهنمایی می کند.


2. بازار ادویه (مسیر کارسیسی)

رنگارنگ ترین بازار ادویه در استانبول

بازار ادویه استانبول (همچنین به عنوان بازار مصر شناخته می شود) بهشتی معطر در میدان امینونو است که هر روز باز می شود. این شهر به خاطر ادویه هایش مانند زعفران ایرانی، سماق و فلفل حلب معروف است، اما در اینجا نیز می توانید چای های گلدار، خشکبار و آجیل را با بالاترین کیفیت پیدا کنید.

حتی اگر قصد خرید یک کیلو زیره را نداشته باشید ، فروشندگان اغلب از شما دعوت می کنند تا محصولاتشان را به صورت رایگان بچشید.

با حدود 85 مغازه و چیدمان ساده L شکل، بازار ادویه در مقایسه با بازار بزرگ بسیار کوچک است که آن را به یک جایگزین عالی برای مسافرانی تبدیل می کند که به دنبال یک تجربه آرام تر از بازار ترکیه هستند.

 در بازار ادویه جات از شیرینی پیش بسته بندی شده نمونه بگیرید، اما نخرید. قیمت آن بیش از حد است و برخی از فروشندگان به ارائه نمونه های درجه یک و سپس فروش محصولی با بسته بندی پایین و بسته بندی شده شهرت دارند.



3. چهارشنبه بازار (Çarşamba Pazarı)

یکی از مقاصد خرید استانبول را ببینید که بسیاری از بازدیدکنندگان آن را نادیده می گیرند.

اگر چهارشنبه در استانبول هستید، بازدید از بازار شلوغ Çarşamba Pazarı را از دست ندهید. این بازار واقع در شبه جزیره تاریخی استانبول در منطقه فاتح، جایی است که مردم محلی هر هفته به آنجا می‌روند تا محصولات تازه باکیفیت، اقلام خانگی و لباس‌های معمولی را تهیه کنند. بازار خارج از منطقه توریستی است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که قیمت های ثابت معقولی پیدا کنید. با این حال، از آنجایی که تعداد کمی از خارجی ها از بازار بازدید می کنند، اکثر فروشندگان انگلیسی صحبت نمی کنند، اگرچه هنوز هم می توانید انتظار استقبال گرم را داشته باشید. پس از بازدید از بازار، چند دقیقه وقت بگذارید و مسجد فاتح را که یکی از شگفتی های معماری شهر است، ببینید .



4. سه شنبه بازار (سالی پازاری)

برای بهترین معاملات شهر به آسیا بروید.

بودجه گرانبهای تعطیلات خود را در سالی پازاری، بازار استانبول که هر سه شنبه زنده می شود و دیرتر از بسیاری از بازارهای دیگر استانبول باز می شود، به حداکثر برسانید. این بازار پر جنب و جوش در منطقه Kadıköy شما را دعوت می کند تا طیف وسیعی از محصولات تازه، پوشاک و کالاهای خانگی را کشف کنید و نگاهی جدید از بازار و خریدهای محلی ترکیه را به شما ارائه می دهد.

تعداد کمی از گردشگران از این بازار دیدن می کنند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که قیمت های محلی برخی از بهترین میوه ها و سبزیجات شهر را پیدا کنید. سالی پازاری همچنین مکانی عالی برای امتحان کردن غذاهای سنتی و بدون غذای ترکی مانند گوزلمه (نان شکم پر) و tavuklu pilav (مرغ و برنج) است.


5. بازار آراستا

مهارت های چانه زنی خود را امتحان کنید.

در قرن هفدهم، سازندگان بازار آراستا را برای تأمین مالی مسجد آبی،مجاور آن ساختند. امروزه این مغازه ها که در مرکز منطقه سلطان احمد واقع شده اند، محصولات مختلف ترکی مانند فرش، قالیچه، سرامیک، غذاهای محلی و چای را به فروش می رسانند.بازار آراستا هر روز باز می شود و یکی دیگر از بازارهای استانبول است که فروشندگان انتظار چانه زنی دوستانه را دارند. در این بازار برخی از اجناس مشابه بازار بزرگ را به فروش می‌رسانند که باعث شده به مکانی مناسب برای مسافرانی که در جستجوی سوغاتی هستند، تبدیل شود.



6. بازار کادیکوی (Kadıköy Çarşı)

از بازار رنگارنگی که بیشتر گردشگران دلتنگ آن هستند دیدن کنید.

از استانبول اروپایی به سمت آسیایی برای بازدید از بازار کادیکوی سوار کشتی شوید وبا چند دقیقه پیاده‌روی از بندر کشتی‌ها به بازار برسید.

بازار کادیکوی از دوشنبه تا شنبه باز است و مردم محلی‌ و گردشگران به طور یکسان از آن بازدید می‌کنند. این بازار پرجنب‌وجوش، از آلوهای سبز ترکی گرفته تا تخته‌های تخته نرد عتیقه، کمی از همه چیز را ارائه می‌کند. همچنین مکانی عالی برای یافتن میوه‌های خشک، زیتون یا پنیر با کیفیت عالی است - نمونه‌های رایگان هر کدام وجود دارد، به همین دلیل است که بسیاری از تورهای غذایی استانبول در آنجا توقف می‌کنند.

 پس از صرف غذا در این بازار، خیابان‌های باریک اطراف بازار کادیکوی را کاوش کنید تا سوغاتی‌های مقرون به صرفه‌تری مانند ظروف ترکی، چشم‌ نظرهای تزئینی و ادویه‌ پیدا کنید.


.


7. بازار عتیقه جات فریکوی

به دنبال لوازم دلخواه قدیمی خود باشید.

بازار عتیقه‌جات فریکوی با بیش از 450 غرفه مملو از اسباب‌بازی‌های عتیقه، از اقلام عزیز دوران کودکی گرفته تا کلکسیون‌های قدیمی است.

این بازار که هر یکشنبه باز است به شدت مورد علاقه کلکسیونرها است و از سکه‌های قدیمی گرفته تا جواهرات، و گرامافون را به نمایش می‌گذارد.

علاقه مندان به هنر می توانند آثار با ارزشی مانند نقاشی، مجسمه و سرامیک را در این بازار پیدا کنند. قیمت‌ها بسیار متفاوت است و برای کلکسیونرهای جدی و گردشگران معمولی که به دنبال آثار منحصر به فرد گذشته استانبول هستند، مکانی مناسب است .




منبع: تفریح نت
ارسال نظر