سیاره سبز دبی

سیاره سبز دبی
ادمین
20 روز پیش
57 بازدید
0 0
سفر مسحور کننده خود را آغاز کنید، با جنگل های بارانی غرقابی ،غاری از آکواریوم ها با دوزیستان و حیوانات دریایی منحصر به فرد مانند آراپایما، آروانا، ماهی ها، لاک پشت ها، و ماهی های قلابی که معمولاً در محیط های استوایی زیر آب یافت می شوند.

سیاره سبز یک جنگل بارانی سرپوشیده در دبی است. این جنگل بارانی که برای دوستداران طبیعت لذت می‌برد، 3000 گونه از گیاهان و جانوران عجیب و غریب را در خود جای داده است. یک جنگل استوایی غوطه ور، به عنوان یک اکوسیستم واقعی در یک گنبد زیستی شیشه ای عمودی که مانند یک ورقه تا شده از اوریگامی طراحی شده و به چهار سطح از جنگل - The Canopy - جدا شده است، عمل می کند. داستان میانی؛ طبقه جنگل و جنگل بارانی سیل زده. در مرکز این جنگل مسحورکننده، یک درخت مصنوعی 82 فوتی قرار دارد که با آبشار سرپوشیده متصل به آن، محیطی پر رونق برای حیات وحش ایجاد می کند.


از اینجا با آسانسور به پشت بام درخت صعود کنید و به سایبان برسید. در ارتفاع حیرت‌انگیز تقریباً 30 تا 45 متری از سطح زمین، سایبان سقف جنگل بارانی را تشکیل می‌دهد و منظره‌ای پانوراما از بالای درخت اکوسیستم ایجاد می‌کند و اکثر نور خورشید را جذب می‌کند. در اینجا می توان با انبوهی از پرندگان مانند طوطی و ماکائو که آزادانه در حال پرسه زدن هستند همراه با نمایشگاهی جذاب از زنبورها، پروانه های رنگارنگ و مورچه های برگ برنده در پشت دیوار پرسپکس روبرو شد.

درخت باشکوه 25 متری با انگور و انجیر چکان پوشیده شده است که در آینده درخت را در بر گرفته و کاملاً می پوشاند و محیطی سرسبز را برای گونه های گرمسیری برای رشد و نگهداری و در عین حال افزایش زیستگاه در بزرگترین درخت ساخته شده جهان ایجاد می کند.

سپس بازدیدکننده از طریق یک پلکان در طبقه پایین پایین می آید و در طبقه میانی فرود می آید. بچه‌ها می‌توانند از پل‌های چوبی سرگرم‌کننده و پیاده‌روی طناب‌دار استفاده کنند. می توان توکان های پر جنب و جوش آمریکای جنوبی، طوطی ها و جوجه تیغی های خجالتی را مشاهده کرد. در اینجا برگها بزرگ هستند تا نور خورشید را از تاج بالا جذب کنند.

پایین تر، از کنار یک آبشار بزرگ آبشاری، کف جنگل قرار دارد. این طبقه تاریک، ساکت و مرطوب خزندگان، حشرات و دوزیستان متنوع را در پشت محفظه های شیشه ای به نمایش می گذارد. یک طبقه استثنایی برای دید از نزدیک تنبل‌ها، گلایدرهای قندی، قورباغه‌ها، رتیل‌ها، عنکبوت‌ها، مارمولک‌ها، افعی‌ها، بوآ سبز، ایگوانا، آفتاب‌پرست پلنگ، توکای گکو و بسیاری از گونه‌های دیگر.



تیمی متشکل از زیست شناسان و کارکنان آموزش دیده برای مراقبت از موجودات و کمک به مهمانان در پرس و جو و معرفی گونه های مختلف وجود دارد. به قول اریک هاپرتس (یک کارشناس حیات وحش کالیفرنیایی): «این یک کلاس درس زنده است، تجربه‌ای که در آن هر کسی می‌تواند درباره حیات وحش استوایی بیاموزد... این درخت نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یک درخت واقعی را در محیط طبیعی‌اش ببینید، با انگور و انجیر چکان… ظرف 10 سال آنها درخت مصنوعی را محکم می کنند و کاملاً می پوشانند. دائماً در حال تغییر خواهد بود.»

یک صفحه نمایش تعاملی و محفظه های ایمن تجربه آموزشی و در عین حال تفریحی را برای کودکان و خانواده ها تضمین می کند. یک موزه زنده، سیاره سبز مکانی خارق‌العاده برای تجربه یک جنگل بارانی با زندگی گرمسیری و درک اهمیت آن بر روی زمین است.



در سیاره سبز شما تجربه های متفاوتی خواهید داشت ، تجاربی از قبیل :

کمپینگ در جنگل بارانی

ماجرایی که شبیه هیچ چیز دیگری نیست، جایی که می‌توانید در شگفتی‌های جنگل‌های بارانی استوایی غوطه‌ور شوید و در میان ساکنان آن در یک اقامت شبانه هیجان‌انگیز لانه کنید! 

این شانس شما برای مواجهه با مناظر، صداها و بوی شگفت انگیز جنگل های بارانی است - یک ماجراجویی حماسی و به یاد ماندنی که شبیه هیچ چیز دیگری نیست! قبل از لذت بردن از یک شام لذیذ، خوردن گل ختمی خوش طعم، و سپس اقامت در گنبد زیستی شگفت‌انگیز ما، از یک شب افسانه‌ای در تور حیوانات شبانه ما لذت ببرید، همراه با شکار لاشخور. شما در چادرهای راحت با تشک، بالش، ملحفه و پتو خواهید خوابید. سپس زود بیدار می شوید و قبل از لذت بردن از صبحانه رایگان در کافه گرین پلنت به ما کمک می کنید به حیوانات غذا دهیم. تجربه ای که تضمینی برای هیجان و لذت است!


نگهبان باغ وحش برای یک روز

اگر تا به حال دوست داشته اید که یک نگهبان باغ وحش باشید، پس در اینجا شانس شماست. هنگامی که با برخی از گونه های در خطر انقراض سیاره ما روبرو می شوید و با آنها آشنا می شوید، تیم متخصص ما شما را همراهی می کند. 

دوستداران حیوانات در همه جا این تجربه شگفت انگیز را که شامل تعامل و مراقبت از چندین نفر از ساکنان ما می شود، دوست خواهند داشت. برای افراد بالای 8 سال توصیه می‌شود، شما توسط یک تیم متخصص همراهی می‌شوید تا در پشت صحنه شرکت کنید، از آزمایشگاه‌ها بازدید کنید و نحوه مراقبت از برخی از باورنکردنی‌ترین و در معرض خطرترین گونه‌های این سیاره را بدانید. کودکان زیر 8 سال همچنان می توانند از تجربه همراه با یک بزرگسال با حقوق لذت ببرند. برای دوستداران واقعی حیوانات، این فرصتی ارزشمند برای صحبت با یک زیست شناس در مورد شغل خود و درک گزینه های شغلی آینده است.




منبع: تحریریه تفریح نت
ارسال نظر